loader-img
loader-img-2
گرمایش داکت اسپیلت با پکیج

چیلر گرمایش داکت اسپیلت با پکیج

یکی از چالش‌های مهم در فصل زمستان ایجاد گرما برای فضای اطراف است. این کار از طریق سیستم‌های گرمایشی مختلفی ایجاد می‌شود که داکت اسپیلت یکی از آن‌هاست. این دستگاه برای تولید گرما نیاز به یک منبع حرارتی قوی دارد تا بتواند به حفظ دمای محیط کمک کند. از میان منابع حرارتی مرکزی، پکیج یک گزینه عالی و مقرون به صرفه خواهد بود. زیرا این منبع برای تولید گرما نیاز به هیچگونه جریان برقی ندارد و به نوعی در کاهش هزینه‌های مصرفی موثر است. در این مطلب به بررسی گرمایش داکت اسپلیت با پکیج می‌پردازیم  تا با نحوه عملکرد و مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شوید.

 

داکت اسپیلت چگونه از طریق پکیج گرما تولید می‌کند؟

داکت اسپیلت از دو یونیت داخلی و خارجی ساخته شده است که توسط لوله‌های مسی به یکدیگر متصل می‌شوند. یونیت داخلی را در داخل ساختمان نصب می‌کنند. هنگامی‌ که از یک پکیج برای تولید گرمای داکت اسپیلت استفاده می‌شود، آب گرم تولید شده طی فرآیندهای مختلفی به سمت کویل یونیت داخلی حرکت می‌کند و باعث تولید هوای گرم می‌شود. در نهایت نیز این جریان هوا با عبور از میان فن‌های پرسرعت، گرمای گسترده و قابل قبولی را به محیط انتقال می‌دهد. همچنین برای اطلاع بیشتر درباره چگونگی تنظیم سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت می توانید مقاله نحوه تنظیم داکت اسپلیت را مطالعه نمایید.

 

گرمایش داکت اسپیلت با پکیج چه فوایدی دارد؟

مزایای تولید گرمایش داکت اسپیلت توسط پکیج در موارد زیر خلاصه می‌شود:

 

عدم نیاز به رادیاتور و لوله کشی

داکت اسپیلتی که توسط پکیج گرمای محیط را تامین می‌کند، نیاز به هیچگونه رادیاتور یا سیستم‌های لوله کشی ندارد و تنها با دریافت آب گرم تولید شده از پکیج، گرمای کافی را به فضای اطراف انتقال می‌دهد.

 

کاهش هزینه‌های برق

همانطور که گفته شد داکت اسپیلت با پکیج نیازی به برق ندارد و با دریافت آب گرم موجود در آن، می‌تواند جریان هوا را از طریق فن‌های خود به محیط انتقال دهد. اینکار ضمن جلوگیری از هدر رفتن انرژی، تا حد زیادی می‌تواند روی کاهش هزینه‌های برق نیز موثر باشد.

فواید داکت اسپلیت

قابلیت افزایش دما

یکی از مزیت‌های این نوع دستگاه‌ها محدوده دمایی است که برای آن در نظر گرفتند. درواقع با این روش می‌توان درجه حرارت محیط را تا 48 درجه سانتی‌گراد نیز افزایش داد. البته برای جلوگیری از اتلاف انرژی، بهتر است دما را با توجه به نیاز محیط و به حالت تدریجی زیاد کنید.

 

افزایش قدرت گرمادهی

قدرت گرمایی که یک پکیج می‌تواند برای داکت اسپیلت ایجاد کند، بسیار بیشتر از سایر سیستم‌های حرارتی مرکزی است. حتی اینکار در سریع‌ترین زمان ممکن ایجاد می‌شود و برای فضاهای بزرگ یک انتخاب عالی خواهد بود.

 

عدم ایجاد آلودگی صوتی

داکت اسپیلت اگر از طریق پکیج گرما تولید کند، صدای بسیار کمتری نسبت به سایر سیستم‌های گرمایشی خواهد داشت.

 

کلام آخر

سیستم گرمایش داکت اسپلیت با پکیج یک راهکار بسیار خوب برای تامین گرماست. اگرچه این سیستم معایب‌ خاص خود را نیز دارد، اما با توجه به کارایی بالا، کاهش هزینه‌های برق، قدرت مناسب و بسیاری از موارد دیگر، در بیشتر ساختمان‌ها از این سیستم گرمایشی استفاده می‌کنند. البته این موضوع با توجه به نیاز و شرایط ساختمان‌ها مشخص شود و براین اساس داکت اسپیلت مناسب با منبع حرارتی انتخاب خواهد شد.

 

دیدگاه شما

2020 © Copyright - almaatech.ir